peace&love kanske?

Fan vad bra finalen är, sitter och ryser nästan hela tiden!

Måste även tillägga att jag är väldigt sugen på att åka på peace and love i år också. Är väldigt sugen på att se Kent, Shout out louds, Mando diao! Alla tre banden har väldigt bra låtar som är nya. Skulle även kunna se Markus Krunegård, Amanda Jenssen, Donkeyboy. Hoppas att det blir en varm och lång sommar. Förra sommaren på peace and love var det jättevarmt alla dagar, det var helt suveränt. Fast jag jobbade då också, och det var det INTE värt. I år köper jag en biljett, för det var inte värt att gå upp 06.00 och jobba, och så hade man kanske somnat vid 04.00. haha? Man förstår inte ens om man sover, känns som man är vaken dygnet runt i en vecka. För trots att man sover så hör man all musik och människor ändå, hur alla festar. Men man ska inte klaga, för då kan man lika gärna stanna hemma. Jag tycker det är fler fördelar än nackdelar på festivaler, de flesta är så himla trevliga så det blir så mysig stämningen. Och träffa människor som lyssnar på samma musik som en själv, det är ju toppen. Fast jag blir bra sugen på att dra på sweden rock nu när danzig kommer dit, för är det någon jag vill se så är det danzig! Kanske kan åka på båda? haha, eller inte, får se vad man har råd med och inte råd med. Funderar på att utomlands resa inom en snar framtid också, det måste jag också ha råd med.

GUD, MÅSTE BARA SÄGA ATT DET ÄR ETT JÄVLIGT BRA NUMMER PÅ TVN NU! Topp20 som dansade, snyggaste dansen måste jag säga.

Sen måste jag skriva att jag kollade en stund på efterlyst ikväll, och det var en del om våldtäkter. Jag undrar bara hur man kan vilja våldta någon? Hur kan man inte må dåligt av att göra en människa så illa? Jag tycker det är så jävla lågt att göra något sånt. Ännu värre när det är en hel grupp som våldtar, grupptryck hos killar är ju helt sjukt. Straffen för våldtäkt borde höjas. Hörde även på radio för några veckor sen att de höjt straffat om man går och "tar" på någon annan utan att den andra personen vill det. Det straffas lika hårt som misshandel nu sa dem. Men ska man "räkna med" att bli taffsad bara för att man är ute på krogen eller något? Bara för att man är i en sån miljö då? Jag tycker inte det. Bara för att man druckit mycket eller lite, och är ute ensam eller med vänner så är det ALDRIG okej att ta på någon annan om den inte vill det. Händer det, ja, då ska den personen straffas. Jag kanske är hård, men det är så jag tycker.

Ojoj, nu blir det spännande i finalen. Fyra har åkt ut och de är bara två kvar nu och nu får man se vem som vinner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0